انواع کانکتور مخابراتی

انواع کانکتور مخابراتی

انواع کانکتور مخابراتی

هنگامی که به یک مدار نگاه کنید متوجه حضور اجزای کوچک و بزرگ بسیاری خواهید شد که هر کدام به نحوی به دیگری اتصال یافته اند. لحیم کاری اولین شیوه اتصال آنهاست. در این حالت فلزی به نام قلع را میان دو قطعه آب می‌ کنند. با سرد شدن ماده یک اتصال محکم و دائم شکل می‌ گیرد. در راهکار دوم از اتصال دهنده‌ های موقتی استفاده می‌ شود. آنها می‌ توانند اجزای یک مدار را به هم وصل کرده و در صورت نیاز آنها را از هم جدا کنند. این اجزا کانکتور نام دارند که یکی از مهم‌ ترین شان کانکتور مخابراتی است. کانکتور مخابراتی دارای انواع مختلفی است که هر یک از آنها دارای کاربرد و مشخصات فنی بارزی هستند.
عمده کانکتور هایی که با پسوند مخابراتی روانه بازار می شوند در محدوده فرکانسی مایکروویو و RF قرار دارند. واضح است که برای کسب بیشترین بازدهی باید کانکتوری را انتخاب کنید که شرایط کاری، بازه فرکانسی و نوع عملکرد سازگاری با فعالیت شما داشته باشد. به دلیل همین قاعده شناخت طیف مختلفی از این اجزا دارای اهمیت است. اگر ارتباط دهنده شما به طور غیر حرفه ای انتخاب و استفاده‌ شود می تواند پارامتر هایی مانند بازه فرکانسی، اتلاف انرژی و نسبت موج ایستاده ولتاژ را تحت تاثیر قرار دهد.
این در صورتی است که انواع کانکتور می توانند انجام فرایند هایی مانند اندازه گیری جریان،‌ تست EM و ایجاد ارتباط میان سیستم و حاشیه (زیر سیستم) را بر عهده بگیرند. اگر قصد دارید از بالاترین توان رد و بدل کردن اطلاعات کانکتور در دسترس خود مطلع شوید، دو امپدانس منبع و اتصال دهنده را در یک حالت قرار دهید. انواع کانکتور مخابراتی به شرح زیر هستند.
  1. کانکتور مخابراتی BNC 
  2. کانکتور مخابراتی SMA
  3. کانکتور مخابراتی N Type 
  4. کانکتور مخابراتی TNC
  5. کانکتور مخابراتی SMB
  6. کانکتور مخابراتی MCX
  7. کانکتور مخابراتی MMCX

کانکتور مخابراتی BNC 

کاربرد اصلی انواع کانکتور BNC در وصل کردن کابل های کواکسیال به مدار خلاصه می شود.‌ این اتصال دهنده ها برای اولین بار در سال 1940 ساخته شدند. تکمیل و ارتقای آنها تا سال 1950 به طور انجامید. این کانکتور را می توانید در ساختار آنالیزور‌ ها، گیرنده های امواج رادیویی و انواع نوسان نما به وفور مشاهده کنید.
این نوع کانکتور در هنگام قرارگیری در شرایط‌ کاری به صورت اتوماتیک قفل می شود. به همین خاطر است که از آنها نباید در مکان هایی با ارتعاش بالا استفاده کرد. در کل ارتباط دهنده های BNC مخصوص فرکانس هایی با توان اندک و ولتاژ پایین هستند.‌ لازم به ذکر است که دو عدد امپدانس با درصد اهم متفاوت همراه با انواع کانکتور مخابراتی عرضه می شوند که هر یک باید متناسب با سیستمی که قرار است در آن کارگزاری شوند مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه برخی از مشخصه های فنی کانکتور BNC را ذکر می‌ کنیم.
  • ظرفیت ولتاژ DC:  حداکثر 4 گیگاهرتز 
  • دامنه ولتاژ عادی: 500 ولت
  • مقدار توان: 100 وات
  • حوزه کاربرد: اتصال کابل های کواکسیال تک هادی به مدار
انواع کانکتور مخابراتی

 

کانکتور مخابراتی SMA

این نوع اتصال دهنده با عبارت مخفف شده SMA شناخته می شود.  Sub-miniature Type A نمونه کامل شده این عبارت است. انواع کانکتور SMA در سال های 1950 تا 1960 طراحی، تولید و روانه بازار شدند. این سازه حاوی چندین زیر مجموعه است که از بین آنها می توان به کانکتور دقیق، قفل اتومات و فرکانس بالا اشاره کرد. این نوع از کانکتور ها عمدتا برای وصل کردن کابل های انعطاف پذیر به مرکز سیستم استفاده می شوند. توان اندک و ظرفیت فرکانسی بالا از جمله ویژگی های این اتصال دهنده است.

 

کانکتور مخابراتی N Type 

اتصال دهنده های RF حاوی انواع مختلفی هستند که یکی از شناخته شده ترین آنها کانکتور مخابراتی N Type است. انواع کانکتور مخابراتی تایپ N در سال های 1935 الی 1937 در آزمایشگاه بل طراحی و ارتقا یافتند. ظرفیت عبور و مرور این سازه تا 11 گیگاهرتز است. با این وجود نمونه دقیق تر این دستگاه به راحتی می تواند فرکانسی غریب بر 18 گیگاهرتز را از خود عبور دهد.
اصلی ترین کارایی این قطعه در اسپکتروم، نتورک و کوپلر خلاصه می شود. این سازه می تواند اتصال ایمنی را فراهم کند البته این به بازه فرکانسی اهم نیز بستگی دارد که بهتر است بین 50 تا 75 اهم باشد. کانکتور مخابراتی PL258 و کانکتور مخابراتی PL259 از جمله اجزایی هستند که کارایی و مشخصه های فنی یکسانی را با مورد نام برده دارند.

کانکتور مخابراتی TNC

کانکتور TNC شباهت هایی را با نمونه BNC دارد. تنها تفاوت این دو نمونه شکل ساختاری و نحوه اتصال آنهاست، این کانکتور به صورت پیچی طراحی و نصب می شود. اگر محل فعالیت شما به گونه است که ارتعاش و لرزش بالایی را در آن تجربه می کنید به راحتی می توانید این نوع کانکتور را خریداری و نصب کنید چرا که این اتصال دهنده محدوده فرکانسی بالا تری را به خود اختصاص می دهد. 
با توجه به کاربرد های انواع کانکتور فروشندگان بسیاری در حوزه تهیه و عرضه آن فعالیت می کنند. آنها می توانند انواع کانکتور مخابراتی را با هر مشخصه ای به دستتان برسانند‌. اما نکته ای که فارغ از تهیه محصول دارای اهمیت است کیفیت ساختاری و قسمت عرضه است. آر اف کمپانی جزو محدود عرضه کنندگانی است که می تواند انواع‌ کانکتور مخابراتی و اجزای وابسته آن را با تضمین کیفیت و قیمت به شما ارائه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت ها می توانید با کارشناسان فعال این واحد تجاری تماس بگیرید.

کانکتور مخابراتی SMB

کانکتور مخابراتی SMB به گونه ای ساخته شده است که بتواند انواع کابل کواکسیال را به مدار متصل کند. این سازه دارای ابعاد کوچک و وزن اندکی است. نوع ساختاری این اتصال دهنده پیچی است، به همین دلیل است که چگونگی نصب آن بسیار آسان است. طلا، نیکل، و برنج از جمله اجزایی هستند که در متریال این کانکتور حضور دارند. این قطعه با داشتن چنین ابعاد کوچکی دامنه‌ ولتاژ 500 ولت و ظرفیت فرکانسی 4 گیگاهرتز را به خود اختصاص می‌ دهد. مقدار مقاومت آن نیز حدود 50 اهم است که امپدانس معقولی به حساب می آید. 

 

انواع کانکتور مخابراتی

 

کانکتور مخابراتی MCX

کانکتور های گروه MCX در دو نوع نری و مادگی تولید می شوند. آنها حاوی یک پین میانی هستند که در بخش مرکزی کانکتور (مادگی) فرو می رود. آنها می توانند ساختاری bulkhead،  زاویه دار، یا مستقیم داشته باشند. از آنجایی که این اتصال دهنده هم به شکل پیچی طراحی شده است نحوه وصل ‌کردن آن به دیگر تجهیزات بسیار آسان است. این کانکتور در دسته متصل کننده های قیمت مناسب موجود در بازار قرار می گیرد به همین دلیل است که آمار خرید و فروش آن بسیار بالا است. امپدانس این سازه حدود 50 اهم، و حداکثر بازه فرکانسی آن 6 گیگاهرتز است.

کانکتور مخابراتی MMCX

این نوع کانکتور دارای ساختار منحصر به فرد تری است. جنس تشکیل دهنده بدنه محصول از فلز است. این اتصال دهنده با کمک یک جفت مهره بر سایر اجزا چفت می شود. این سازه از لحاظ پشتیبانی فرکانسی در رده RF قرار می گیرد. کانکتور مخابراتی MMCX می تواند برای ماکروویو بالای 6 گیگاهرتز مفید باشد. سازه نام برده دارای یک طراحی درونی و بیرونی نیمه دقیق است. به همین خاطر است که می توان از آن در تجهیزات مخابراتی و برقی مانند برد مدار چاپی، تقویت کننده، روتر، آنتن و غیره استفاده کرد.

کلام پایانی

با کمی جستجو به دنبال یک اتصال دهنده مدار مناسب، با انواع کانکتور مواجه می شوید. بر خلاف لحیم و لحیم کاری این قطعات یک ارتباط موقت را ایجاد میکنند در نتیجه اپراتور می تواند در صورت نیاز اتصال انواع کانکتور مخابراتی را قطع کند. در تهیه این اجزا به نوع ساختاری آنها توجه ویژه ای داشته باشید چرا که هر کدام از آنها با داشتن مشخصات فنی منحصر به فرد برای حضور در پروژه های خاصی مناسب است. آر اف کمپانی می تواند این محصولات را با بالا ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به دستتان برساند.
 
۴۸
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

تحویل سریع

پشتیبانی 24 ساعته

ضمانت اصل بودن کالا

تعویض 7روزه

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واردات، تهیه و توزیع انواع کابل و کانکتورهای مخابراتی RF، با بهترین کیفیت از معتبرترین کمپانی های جهان در کمترین زمان و با بهترین قیمت

فروشگاه آر اف با فراهم آوردن مجموعه ای از قطعات الکترونیک و انواع کابل و کانکتور توانسته به مقدار زیادی از نیازهای داخلی پاسخ دهد.
 
 
samandehi