مقایسه کابل کواکسیال با سایر کابل ها

مقایسه کابل کواکسیال با سایر کابل ها

مقایسه کابل کواکسیال با سایر کابل ها

کابل کواکسیال نوعی کابل است که مانند دیگر همتایان خود در حوزه رد و بدل کردن جریان الکتریکی کاربرد دارد.‌ اگر با دقت بیشتری ساختار این محصولات را بررسی کنید متوجه حضور هسته ای مي شوید که وظیفه هدایت سیگنال را بر عهده دارد. این هسته به واسطه یک عایق همگن پوشیده شده است. این پوشش دهنده می تواند به عنوان یک عایق الکتریکی در سازه مفید باشد. با ترکیب این اجزا این کابل عملکرد بهتری را از خود ارائه داده و از افت، با مقایسه کابل کواکسیال با سایر کابل ها می توان به این نتیجه رسید که این سازه از هدر رفت یا تداخل جریان و تداخل مغناطیسی جلوگیری می کند. علاوه بر آن این کابل می تواند در برابر تداخلات بیرونی مقاومت بالایی را از خود نشان داده و به راحتی در اماکنی با نویز و فرکانس بالا کار کند‌. 
با مراجعه به بازار عرضه این محصولات با انواع سیم و‌ کابل مواجه می شوید‌. در این وضعیت ممکن است برایتان سوال شود که کابل کواکسیال چه تفاوتی با دیگر اجزا دارد؟ برای پاسخ به این پرسش به یک منبع نیاز دارید. در ادامه این مقاله با مقایسه کابل کواکسیال با سایر کابل ها این منبع را در اختیارتان می‌گذاریم. این اجزا ممکن است از لحاظ ظاهری، کاربردی و حتی مزایا و معایبی که به خود اختصاص می دهند با دیگری متفاوت باشند. یک مقایسه جامع امکان تجزیه تحلیل این اقلام را برایتان فراهم می کند. در نتیجه شما می توانید بهترین کابل را با توجه به نیاز‌های خود خریداری کنید.

مقایسه کابل کواکسیال با سایر کابل ها از لحاظ شکل ظاهری

اولین چیزی که در مقایسه کابل کواکسیال با سایر کابل ها به آن پرداختیم آنالیز تفاوت های ظاهری سازه با اقلام مشابه است. ساختار فیزیکی این کابل مانند یک لوله است، لوله ای که از یک شیلد، عایق و هسته مرکزی تشکیل شده است‌. این در حالی است که با شکافتن بدنه سایر کابل ها تنها یک پوشش دهنده و چندین رشته سیم را مشاهده خواهید کرد.
از آنجایی که کابل کواکسیال برای انتقال سیگنال‌ها و فرکانس هایی با ظرفیت بالا کارایی دارد قطر بیرونی و در کل ابعاد ساختاری بزرگتری را به خود اختصاص می دهد. در ثانی نوع مواد ساختاری آن نیز به گونه ای انتخاب می شوند که کابل در برابر تداخلات الکتریکی مقاوم باشد.‌ روی، مس و آلومینیوم از جمله‌ این اجزا هستند.
بخش عمده ای از کابل ها باید برای تکمیل کارایی شان با کمک یک کانکتور به مدار وصل شوند. کابل کواکسیال را نمی توان به هر مرتبط کننده ای وصل کرد‌. این سازه تنها با کانکتورهای TNC، SMA و BNC چفت می شود. این در حالی است ‌که کابل های معمولی می توانند با تعداد بیشتری از کانکتور ها سازگار شوند. آخرین ویژگی ظاهری این اجزا به رنگ بندی آنها ختم می شود. این نوع کابل ها ممکن است بر اساس زیر مجموعه هایی که دارند در رنگ های مختلفی تولید و عرضه شوند تا تشخیص آنها راحت تر باشد. این ویژگی در سایر کابل ها مشاهده نمی شود.

 

مقایسه کابل کواکسیال با سایر کابل ها

مقایسه کابل کواکسیال با سایر کابل ها از لحاظ عملکرد

فارغ از شکل ظاهری، قیمت و سایر جزئیات، مقایسه کابل کواکسیال با سایر کابل ها از لحاظ عملکرد نیز یکی از مهم ترین تفاوت هایی است که باید به آن بپردازیم. اولین ویژگی کابل نام برده در این حوزه، پهنای باند بالای آن است. درواقع کواکسیال می تواند حجم وسیعی از اطلاعات را در میان سازه های مختلف در زمان کمی رد و بدل کند.
دومین عامل مقاومت الکتریکی بالای این سازه است. این کابل می تواند سیگنال را با کمترین نویز و نقص به مقصد برساند. این ویژگی دارای اهمیت بسیاری است چرا که انتقال امن داده ها بدون نفوذ به منابع دیگر بسیار مهم است. در ثانی این محصول دارای ساختاری است که می تواند از ایجاد نویز و تداخل مغناطیسی جلوگیری کند. 
ساختار فیزیکی این کابل نیز در مقایسه با دیگر کابل‌ ها قابل توجه است. جنس رویه این سیم به گونه است که در برابر حرارت، خراش یا ضربه مقاومت مناسبی داشته باشد. به همین دلیل است که افراد می توانند در هر شرایطی از این کابل ها بهره ببرند. پروسه نصب آنها نیز در جایگاه های مختلف آسان است چرا که این کابل تعدادی اتصال دهنده را در ساختار خود جای داده است. با وجود تمام ویژگی های مثبتی که ذکر شد تنها وجه تمایز این کابل و سایر کابل ها مقاومت در تداخل مغناطیسی و ایجاد نویز است.

کابل کواکسیال چه مزایایی نسبت به سایر کابل ها دارد؟

هر سازه ای که روانه بازار شده و در آن باقی می ماند بدون شک دارای برخی مزیت ها است. این موضوع درباره کابل کواکسیال نیز صدق می کند اما سوالی که پیش می آید آن است که این کابل چه مزایایی نسبت به سایر کابل ها دارد؟ در ادامه هر کدام از این ویژگی‌ های مثبت را ذکر می‌ کنیم.
  • پهنای باند بالا: این کابل دارای پهنای باند بالایی است به همین دلیل اطلاعات با سرعت و حجم بالایی در آن در حال جا به جایی هستند. به همین دلیل از کابل کواکسیال در ساختار تلویزیون، اینترنت و ارتباطات بی سیم استفاده می کنند. این مزیت در سایر کابل ها وجود ندارد.
  • مقاوم در برابر نویز الکتریکی‌: سازه نام برده دارای ساختاری است که از ایجاد نویز و تداخل مغناطیسی در جریان خود جلوگیری می کند.
  • قدرت بالای سیگنال: این کابل قادر است سیگنال هایی با حجم و قدرت بالا را جا به جا کند بدون آنکه در کیفیت سیگنال تغییری ایجاد شود.
  • حفاظت فیزیکی: این سازه دارای یک پوشش مقاوم است که از کابل در برابر هر گونه ضربه، خراش، رطوبت یا حرارت محافظت می کند.
  • اتصال آسان: در حین مقایسه کابل کواکسیال با سایر کابل ها به این نکته پی بردیم که این محصول دارای اتصالات استانداردی است و به راحتی می توان آن را در محیط های مختلف نصب نمود.
  • استفاده چندگانه: این نوع کابل می تواند چند نوع مختلف از داده ها را به صورت همزمان جا به جا کند، صوت، تصویر و ویدئو از جمله این داده ها هستند.
  • مصرف اندک انرژی: این محصول به دلیل داشتن ضخامت ساختاری انرژی الکتریکی بسیار کمی را مصرف می کند. این ها همه ویژگی های مثبتی هستند که در سایر کابل های موجود در بازار وجود ندارند‌.

مقایسه کابل کواکسیال با سایر کابل ها

کابل کواکسیال چه معایبی نسبت به دیگر کابل ها دارد؟

با اینکه این محصول دارای مزایای بیشماری است باز هم نمی توان از برخی معایب ساختاری آن در مقایسه با دیگر کابل ها چشم پوشی کرد. سختی و سنگینی اولین ایراد این قطعه است.‌ این سازه به دلیل جنس پوسته خود سنگین و غیر قابل انعطاف است. این در حالی است که عموم کابل های دیگر علاوه بر آن که ساختار نرم تری دارند به خاطر معطف بودنشان به راحتی خم و راست می شوند. سایر معایب کابل کواکسیال در مقایسه با دیگر کابل ها به شرح زیر است.
  • اشغال بیشتر فضا: همانطور که پیشتر گفته شد این کابل دارای پوشش ضخیمی است که همین امر موجب افزایش ابعاد و اشغال بیشتر فضا می شود. این ویژگی در شرایطی که فضای اندکی را برای نصب در اختیار دارید دردسر ساز است. مخصوصا اینکه کابل ها هیچ انعطافی در ساختار خود ندارندگ
  • وجود اتصالات اضافه برای نصب: برای نصب این کابل به اجزای اضافه ای به نام کانکتور نیاز دارید. عیب این ویژگی علاوه بر افزایش هزینه به سازگاری یا عدم سازگاری سازه وابسته به کانکتور بستگی دارد.
  • نیاز به وجود نصاب حرفه ای: شما نمی توانید به تنهایی کابل‌ کواکسیال را با کمک کانکتور ها به مدار یا اجزای مشابه وصل کنید. نصب آن پیچیده است به همین خاطر وجود یک نصاب حرفه ای در مکان ضروری است.
  • پروسه پیچیده تعمیرات: اگر کابل کواکسیال به هر دلیلی خراب شود برای تعمیر آن به تجهیزات خاصی نیاز پیدا می کنید که موجب اتلاف وقت و هزینه می شود.
با این وجود مزیت‌ های کابل کواکسیال نسبت به معایب آن برتری می‌ کند‌. شما می توانید انواع مختلفی از این کابل را با بالا ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از فروشگاه بزرگ آر اف کمپانی خریداری ‌کنید‌. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه فروش محصول سایت مراجعه فرمایید.

کلام پایانی

کابل کواکسیال یک قطعه الکتریکی است که می تواند رد و بدل کردن طیف گسترده ای از داده ها را بر عهده بگیرد. این کابل در مقایسه با دیگر کابل ها دارای برخی مزایا و معایب است. به عنوان مثال بدنه ضخیم و مقاومی دارد و در برابر نویز و تداخل مغناطیسی مقاوم است. اما هزینه بیشتری به نسبت کابل های معمولی دارد و پروسه نصب آن نیز کمی دشوار است. شما می توانید فرایند تهیه این محصول را به آر اف کمپانی بسپارید. این مجموعه در عرضه محصولات با کیفیت پیشتاز است.
 
۳۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

تحویل سریع

پشتیبانی 24 ساعته

ضمانت اصل بودن کالا

تعویض 7روزه

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واردات، تهیه و توزیع انواع کابل و کانکتورهای مخابراتی RF، با بهترین کیفیت از معتبرترین کمپانی های جهان در کمترین زمان و با بهترین قیمت

فروشگاه آر اف با فراهم آوردن مجموعه ای از قطعات الکترونیک و انواع کابل و کانکتور توانسته به مقدار زیادی از نیازهای داخلی پاسخ دهد.
 
 
samandehi