تفاوت کابل کواکسیال و زوج سیم

تفاوت کابل کواکسیال و زوج سیم

تفاوت کابل کواکسیال و زوج سیم

بر اساس بررسی های انجام شده کلیه شبکه های تجاری و غیر تجاری برای تکمیل سیستم یا پیشبرد اهداف شان از سه نوع کابل کواکسیال، فیبر نوری و زوج سیم بهره می‌برند. این اقلام می توانند پارامتر هایی مانند ولتاژ، جریان، سیگنال یا داده های اطلاعاتی را جا به جا کنند. در میان این سه مورد کابل کواکسیال و زوج سیم دارای درخواست کنندگان بیشتری هستند. حال سوالی که پیش می آید آن است که تفاوت کابل کواکسیال و زوج سیم در چیست؟ کدام یک نسبت به دیگری دارای برتری هستند؟
با کمی جستجو به این نتیجه می رسید که عمده استفاده کنندگان‌ تجاری اولویت را با کابل کواکسیال می دانند. با این حال ممکن است برخی متقاضیان به علت قیمت اندک زوج سیم ها نسبت به خرید این محصولات تمایل نشان دهند. در ادامه به بررسی تفاوت کابل کواکسیال و زوج سیم می پردازیم.

تفاوت کابل کواکسیال و زوج سیم از لحاظ کارایی

دومین نکته ای که در حین آنالیز تفاوت کابل کواکسیال و زوج سیم باید به آن بپردازیم کارایی این دو محصول است. کابل کواکسیال معمولا در ساختار تلویزیون و یا دوربین حضور دارد. چرا که انتقال داده های صوتی و تصویری با حجم بالا و کیفیت مناسب از جمله مشخصات این محصول است. این در حالی است که زوج سیم در اکثر موارد برای تکمیل اتصالات تلفن کارایی دارد چرا که می تواند داده های صوتی را با بهترین شرایط (کیفیت، سرعت و حجم بالا) جا به جا کند. 
مشخصات ظاهری این اقلام نیز کمی در کارایی آنها تاثیر گذار هستند. 
کابل RF در مقایسه با همتای خود دارای ضخامت و طول بیشتری است که همین امر می تواند در افزایش کارایی آن نقش داشته باشد چرا که یک سیم نازک و کوتاه علاوه بر ایجاد محدودیت به محافظت‌ بیشتری نیازمند است. در نهایت آخر تفاوتی که می توانیم به آن اشاره کنیم قیمت بالای کابل کواکسیال در مقایسه با زوج سیم است. 
البته این بها در برابر مزایای این محصول معقولانه است. با این حال مراجعه به یک فروشنده برتر می تواند این هزینه را تا حدودی کاهش دهد. چرا که فروشگاهی پسوند برتر را دریافت می کند که بتواند بهترین کالا ها را با مناسب‌ ترین قیمت ها موجود کند. آر اف کمپانی نمونه بارزی از یک عرضه کننده برتر است. شما می توانید برای خرید زوج سیم یا کابل کواکسیال به صفحه فروش محصول سایت مراجعه کرده و پس از دریافت مشاوره سفارش خود را به شکل اینترنتی ثبت کنید.

 

تفاوت کابل کواکسیال و زوج سیم

 

تفاوت کابل کواکسیال و زوج سیم از لحاظ مزایا

مهم ترین تفاوت کابل کواکسیال و زوج سیم به نوع عایق یا پوش دهنده آنها برمی گردد. کابل کواکسیال حاوی پوشش دهنده‌ی مقاومی است که آن را در برابر انواع عوامل فرسایشی حفظ می کند. به همین دلیل است که این کابل ها عموما بسیار طویل هستند. آنها طوری ساخته شده اند که متراژ بالا نمی تواند موجب افت کیفیت یا کارایی شان شود. ناگفته نماند که این این عایق می تواند از تداخل جریان مغناطیسی جلوگیری کند. هیچ یک از این ویژگی ها در ساختار زوج سیم ها وجود ندارند.
کارشناسان بر این باورند که هنگام بررسی تفاوت کابل کواکسیال و زوج سیم ظرفیت انتقال داده یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن بپردازیم. کابل های کواکسیال می توانند حجم فوق‌العاده ای از داده ها را جا به جا کنند. این مقدار در مقایسه‌ با زوج سیم ها 70 برابر بیشتر است. به همین دلیل است که عمده پروژه ها و شرکت های بزرگ برای تکمیل سیستم مخابراتی شان از کابل کواکسیال استفاده می کنند. البته زوج سیم هم برخی مزیت ها را در خود دارد.
زوج سیم یکی از قدیمی ترین کابل های مخابراتی است که تا کنون هم کاربرد دارد. هنوز هم بسیاری از کسب و کار ها به دلیل نصب آسان و البته هزینه اندک این سیم نسبت به خرید آن تمایل نشان می دهند. زوج سیم مانند کابل RF نمی تواند نویز یا تداخل مغناطیسی را به طور کامل مهار کند اما تا حدودی قادر است احتمال بروز آن را کاهش دهد. گر کسب و کار شما در آن دست فعالیت هایی قرار می گیرد که با داده های صوتی بیشتر سر و کار دارید بهتر است از زوج سیم استفاده کنید چرا که این محصول برای انتقال پیام های سونی در حجم بالا فوق العاده است.

کلام پایانی

کابل کواکسیال و زوج سیم دو نمونه بارز از پر استفاده ترین سیم و کابل های موجود در بازار هستند. این اقلام در دسته ارتباط دهنده های مخابراتی قرار می گیرند. آنها می‌توانند انواع مختلفی از ویدئو، عکس، صوت و غیره را جا به جا کنند. کابل کواکسیال در مقایسه با زوج سیم دارای ضخامت و طول بیشتری است. این سازه دامنه فرکانسی بیشتری دارد و قیمت آن هم بالاتر است. در مقابل زوج سیم دارای بهای اندکی است و معمولا برای جا به جایی صوت کاربرد دارد.
 
۱۸۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

تحویل سریع

پشتیبانی 24 ساعته

ضمانت اصل بودن کالا

تعویض 7روزه

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واردات، تهیه و توزیع انواع کابل و کانکتورهای مخابراتی RF، با بهترین کیفیت از معتبرترین کمپانی های جهان در کمترین زمان و با بهترین قیمت

فروشگاه آر اف با فراهم آوردن مجموعه ای از قطعات الکترونیک و انواع کابل و کانکتور توانسته به مقدار زیادی از نیازهای داخلی پاسخ دهد.
 
 
samandehi