نحوه ساخت کابل‌ کواکسیال و مراحل تولید آن

نحوه ساخت کابل‌ کواکسیال و مراحل تولید آن

ساخت کابل‌ کواکسیال 

کابل کواکسیال یک سازه الکتریکی است که اهمیت فوق العاده ای در حوزه صنعت دارد. این محصول دارای انواع مختلفی است. وظیفه اصلی این سازه رد و بدل کردن جریان الکتریکی و داده های اطلاعاتی است. کابل کواکسیال به گونه ای ساخته شده که از تداخلات مغناطیسی و ایجاد نویز در جریان و داده ها جلوگیری کرده، و اطلاعات بدون هیچ گونه کم و کاستی در امنیت کامل جا به جا می شوند. این حالت درباره جریان الکتریکی نیز صدق می کند. حال سوالی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد آن است که ساخت کابل‌ کواکسیال چگونه است؟ برای تولید کابل کواکسیال چه مراحلی را باید طی کنیم؟ در ادامه پاسخ این سوالات را بررسی خواهیم کرد.

اجزای کابل کواکسیال 

پیش از هر چیزی بهتر است ساختار این کابل را مورد بررسی قرار دهیم. بر اساس بررسی های انجام شده این محصول از گرد هم آمدن روکش پلاستیکی، سپر، عایق دی الکترونیک، و هسته به وجود می آید. هسته بخش مرکزی کابل است که از یک سیم فلزی یا مسی تشکیل شده، این عضو می تواند جریان الکتریکی و داده های اطلاعاتی را حمل کند. هسته به واسطه یک روکش پلاستیکی یا عایق پوشیده شده است.
سپر فلزی معمولا از جنس آلومینیوم یا سایر فلزات مشابه است که دور تا دور عایق را پوشانده است. این قطعه پیچ در پیچ می تواند تداخلات مغناطیسی را خنثی کند. آخرین قطعه یک لفاف است که سر تا سر کابل را می پوشاند. این لایه می تواند به عنوان یک عایق کاربرد داشته باشد و از به وجود آمدن نواقصی که نتیجه رطوبت گرما یا ضربه هستند جلوگیری کند.
کلیه این اقلام در ساخت کابل کواکسیال دخیل بوده و با غیاب هر کدام از آنها کابل ناقص باقی می ماند.

مراحل تولید کابل کواکسیال 

پروسه تولید کابل کواکسیال شامل چندین مرحله است. برای کسب نتیجه دلخواه لازم است که این مراحل را با دقت و به ترتیب پشت سر بگذارید. برای آغاز ساخت کابل‌ کواکسیال هسته مرکزی را (که معمولا متشکل از یک سیم فلزی است) را برش داده و آن را در قطر مد نظر شکل می دهند. در این صورت هسته مرکزی پدید می آید.
سپس عایق را دور تا دور هسته مرکزی پیچ می دهند و بدین ترتیب لایه ی دوم این کابل شکل می گیرد. این پوشش دهنده می تواند از جنس فوم پلاستیکی، الیاف شیشه ای، فلزات نرم یا پلی اتیلن باشد. در گام بعد یک شیلد که معمولا متشکل از یک نوار فلزی و آلومینیومی است بر روی عایق کارگذاری می شود و با ادامه این روند لایه سوم کابل به وجود می آید. لازم به ذکر است که این لایه باید بخشی از هسته را با پیچیدن به دور آن درگیر کند. در آخرین مرحله لایه آخر یعنی نوعی عایق PVC روی لایه سوم می چسبد و فرایند ساخت کابل‌ کواکسیال به اتمام می رسد.

 

تولید کابل‌ کواکسیال

 

واضح است که این پروسه به این راحتی ها که شرح داده شده نیست. تولید کابل کواکسیال نیازمند دقت، سرعت و ظرافت بالایی است. به گونه ای که هر مجموعه‌ ای نمی تواند از عهده طراحی و تولید آن به خوبی بر بیاید. به همین دلیل است که همه کابل های موجود در بازار دارای کیفیت یکسانی نیستند. مجموعه بزرگ آر اف قادر است صفر تا صد مراحل ساخت کابل کواکسیال را بر عهده گرفته و در نهایت کابلی را به شما تحویل دهد که دارای بالاترین استاندارد های کیفیتی و ایمنی باشد. تضمین کیفیت و قیمت از جمله مزیت های این مجموعه است. برای تهیه این محصول و سایر اقلام مشابه آن می توانید با کارشناسان تلفنی خبره این شرکت تماس بگیرید.

کلام پایانی

کابل کواکسیال یکی از پر استفاده‌ ترین کابل ها در عرصه های خانگی و صنعتی است. این محصول می تواند حجم وسیعی از داده ها را در کمترین زمان جا به جا کند. پروسه ساخت کابل کواکسیال کمی دشوار است. هسته مرکزی، روکش پلاستیکی، عایق آلومینیوم و پوشش دهنده PVC از جمله اجزای آن است. تمام این اقلام برای تولید کابل کواکسیال ضروری هستند. شما می توانید انواع مختلفی از این کابل را با مناسب‌ ترین قیمت از مجموعه بزرگ آر اف خریداری کنید.
۸۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

تحویل سریع

پشتیبانی 24 ساعته

ضمانت اصل بودن کالا

تعویض 7روزه

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واردات، تهیه و توزیع انواع کابل و کانکتورهای مخابراتی RF، با بهترین کیفیت از معتبرترین کمپانی های جهان در کمترین زمان و با بهترین قیمت

فروشگاه آر اف با فراهم آوردن مجموعه ای از قطعات الکترونیک و انواع کابل و کانکتور توانسته به مقدار زیادی از نیازهای داخلی پاسخ دهد.
 
 
samandehi