کابل ترکیبی

کابل ترکیبی
در زمان سیم کشی یک سیستم دوربین مداربسته، می توان از کابل های مختلفی استفاده نمود. وظایف این کابل ها عمدتا انتقال تصاویر و برق رسانی است. یکی از کابل هایی که در یک سیستم دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد، کابل های ترکیبی هستند. برای انتقال انواع تصاویر در دوربین‌های آنالوگ و HD، کابل های کواکسیال بکار گرفته می شود. برای انتقال برق به تجهیزات نیز از کابل برق استفاده خواهد شد. کابل ترکیبی دوربین مدار بسته در واقع همان کابل کواکسیال است که در کنار آن کابل برق هم قرار داده شده است. این کابل ترکیبی دوربین به هم چسبیده‌ اند اما، هر یک درون پوشش پلاستیکی و به شکل جداگانه قرار دارند. اگر این کابل را از عرض آن قطع کنید، در سطح مقطع آن یک کابل کواکسیال در کنار دو زوج کابل برق مشاهده خواهید کرد. مشخصات مهم این نوع کابل به قرار زیر است.
  • مقاومت امپدانس: امپدانس کابل باید با امپدانس دوربین و دستگاه ضبط مطابق باشد. 
  • نوع روکش: روکش کابل از جنس PVC یا HDPE است.
  • طول کابل: طول کابل باید متناسب با فاصله بین دوربین و دستگاه ضبط باشد.
  • قطر کابل: قطر کابل متناسب با نیازهای سیستم باشد. کابل های ترکیبی معمولا با قطر RG59 یا RG6 موجود هستند.
  • تعداد رشته های سیم برق: تعداد رشته های سیم برق باید متناسب با ولتاژ و جریان مورد نیاز دوربین باشد. کابل های ترکیبی معمولا با دو رشته سیم برق (مثبت و منفی) وجود دارند.

ساختار کابل ترکیبی

یک کابل ترکیبی قسمت های مختلفی دارد که باعث شده اند این کابل کارایی مورد نظر و مناسب را ارائه دهد. بخش های مختلف این کابل کاربردی شامل مغزی، عایق داخلی پلاستیکی، لایه محافظ برای عدم تداخلات الکتریکی و محافظ خارجی پلاستیکی است.

 

کابل ترکیبی

 

انواع کابل ترکیبی

تولیدکنندگان سیم و کابل، انواع متعددی از کابل ترکیبی دوربین را تولید کرده که یکی از آن‌ها، کابل RG است. در بین مدل های مختلف این کابل، مدل LRG59 نسبت به سایرین کاربرد بیشتری دارد. از این مدل در سیستم های دوربین مداربسته آنالوگی بیشتراستفاده می شود. همچنین، از کانکتورهای فیش BNC برای اتصال این کابل ها استفاده شده است.
مزایای استفاده از این کابل عبارتند از:
  • نصب آسان
  • کاهش نیازهای زیرساختی پروژه 
  • داری کشش و اصطکاک مناسب
  • سازگار با اغلب پروژه ها
  • قیمتی به صرفه
  • نصب سریع‌
  • ضایعات کم
  • امکان کابل کشی های کوتاه 
  • قابلیت توسعه برای پروژه‌های آتی 
مهم ترین قسمت یک کابل ترکیبی دوربین مداربسته، مغزی آن است. این قسمت دو ویژگی مهم دارد که شامل جنس مغزی و قطر مغزی است. جنس مغزی این کابل از مس یا آلومینیوم است اما، مس به دلیل رسانایی بیشتر، گزینه مناسب تری خواهد بود. یک راه ساده‌ برای فهمیدن جنس مغزی، رنگ آن است. مغزی آلومینیومی، به رنگ نقره ای است. به شکل کلی، کا‌بل های ترکیبی در انواع زیر تولید می‌شوند:
  • کابل کواکسیال و کابل برق: در این کابل، کابل های کواکسیال و برق در کنار هم قرار گرفته اند.
  • کابل کواکسیال و جفت به هم تابیده: در این نوع کابل، کابل های کواکسیال و جفت تابیده برای انتقال اطلاعات با سرعت بالا ترکیب شده اند.
  • فیبر نوری و کابل کواکسیال: این کابل، از ترکیب فیبر نوری و کابل کواکسیال برای انتقال اطلاعات با سرعت بالا و برای فواصل دور استفاده می کند.
  • فیبر نوری و جفت به هم تابیده: در این کابل، فیبر نوری و کابل جفت به هم تابیده برای انتقال اطلاعات با سرعت بالا برای مسافت های طولانی ترکیب می شوند.

 

 تفاوت‌های کابل ترکیبی با کابل RG-59

در صنعت، از کابل های متفاوتی برای هدایت امواج الکتریکی، رادیویی و صوتی استفاده می شود. از کابل هایی مانند ترکیبی و کابل RG-59 ترکیبی در مواردی مانند تجهیزات دوربین مداربسته، خروجی گیرنده های دیجیتالی و تلویزیون استفاده می شوند. این دو کابل (ترکیبی و RG-59) با یکدیگر تفاوت هایی دارند که سبب شده در مواقع مختلفی بکار گرفته شوند. وجود این دو کابل در بازار برای دوربین های مداربسته و لوازم الکترونیکی ضرورت دارد.
این دو کابل‌ در انواع سیستم های دوربین‌های مداربسته‌، یعنی دیجیتال و آنالوگ کاربرد دارند. کابل های ترکیبی و کابل RG-59 ترکیبی قادر هستند انتقال تصویر و انرژی را به شکل همزمان انجام ‌دهند. همانگونه که عنوان شد، این کابل از به هم پیوستن کابل تغذیه و کابل RG-59 (انتقال تصویر) به وجود آمده است. 

 

کابل ترکیبی دوربین

 

راهنمای انتخاب یک کابل ترکیبی

اکنون می‌دانیم که یک کابل ترکیبی دوربین مداربسته چیست و چه وظایفی دارد. از این کابل می توان در دستگاه‌ های مختلفی مانند تلویزیون، رِسیور، کامپیوتر، اسپیکرها و سایر دستگاه‌‌های صوتی و تصویری استفاده نمود. در زمان خرید یک کابل ترکیبی باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به آن می پردازیم.
  • طول کابل ترکیبی: یکی از موارد بسیار مهم در زمان انتخاب کابل کابل ترکیبی دوربین، طول آن است. شما پیش از استفاده، باید مطمئن شوید که طول کابل تهیه شده، به اندازه ای هست که تجهیزات را به هم متصل کند. 
  • نوع کابل: کابل های استفاده شده در یک سیستم دوربین مداربسته، معمولا کواکسیال، ترکیبی و کابل های اترنت هستند. انتخاب نوع کابل، بستگی به نوع تجهیزات و میزان کیفیت تصویر مورد نیاز دارد. 
  • دوام در انواع شرایط آب و هوایی: اگر دوربین‌های مداربسته شما در محیط باز نصب شده‌ اند، باید کابلی با مقاومت بالا در مقابل شرایط آب  هوایی مختلف انتخاب کنید. کابل های ترکیبی برای دوام در هر عوامل محیطی، طراحی و ساخته شده اند.
  • کیفیت کابل ترکیبی: این کابل‌ می تواند با کیفیت‌ های مختلفی تولید شود. شما باید برای انتقال تصاویر و صدا با کیفیت دلخواه، به نوع و ساختار کابل و اتصالات آن توجه نمایید. 
  • سازگاری: شما در زمان انتخاب کابل ترکیبی دوربین باید مطمئن شوید که آن کابل با تجهیزاتی که می خواهید به آن متصل کنید، سازگاری دارد. 
  • هزینه خرید: قیمت کابل ترکیبی یکی دیگر از پارامترهای مهم در زمان انتخاب است. شما باید توجه کنید که قیمت پایین این محصول، شاید به معنای کیفیت پایین آن باشد.
  • ضمانت نامه: پیش از انتخاب مطمئن شوید که محصول تهیه شده، گارانتی معتبر دارد. بدین ترتیب در صورت مشاهده هرگونه مشکل یا خرابی، بتوان آن را تعمیر یا تعویض نمود.
  • سازنده: حتما به برند معتبر و شناخته‌ شده این کابل، توجه نمایید. معمولا محصولات با برندهای باسابقه، کیفیت بهتری دارند.
کمپانی آر اف انواع کابل ترکیبی را با برندهای مطرح، همراه با ضمانت معتبر کالا در اختیار شما مصرف کننده گرامی قرار داده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید با کارشناسان سایت تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

کابل ترکیبی چیست؟

این کابل یکی از تجهیزات مورد استفاده برای انتقال تصاویر و برق در سیستم هایی مانند دوربین مداربسته است. نصب و اتصال ساده از جمله مزایای استفاده از این نوع کابل است.

از چه فلزاتی در تولید یک کابل ترکیبی استفاده شده است؟

در تولید این کابل از مس و آلومینیوم استفاده شده است. البته، آلومینیوم سبک و مقرون‌ به صرفه تر نسبت به سایر عناصر است.

آیا می‌توان از کابل‌های ترکیبی برای مسافت های طولانی استفاده نمود؟

بله، اگر از تقویت کننده‌‌های سیگنال استفاده شود، می توان از این کابل‌ برای فواصل دور نیز استفاده نمود.
۳۴
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

تحویل سریع

پشتیبانی 24 ساعته

ضمانت اصل بودن کالا

تعویض 7روزه

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واردات، تهیه و توزیع انواع کابل و کانکتورهای مخابراتی RF، با بهترین کیفیت از معتبرترین کمپانی های جهان در کمترین زمان و با بهترین قیمت

فروشگاه آر اف با فراهم آوردن مجموعه ای از قطعات الکترونیک و انواع کابل و کانکتور توانسته به مقدار زیادی از نیازهای داخلی پاسخ دهد.
 
 
samandehi