کانکتور مخابراتی

کانکتور مخابراتی
به طور کلی مدار های الکتریکی برای ایجاد ارتباط و وصل کردن اجزا به یکدیگر وابسته به دو روش مختلف هستند.‌ شیوه اول لحیم کاری و راه حل دوم استفاده از کانکتور است. در لحیم کاری نوعی فلز (قلع) را حرارت داده و آن را میان مدار و قطعه مد نظر قرار می دهند‌.‌ با سرد شدن قلع یک اتصال محکم و ایمن ایجاد می شود. اما این شیوه دارای معایب بسیاری است که اصلی ترین آن جدا نشدن قطعات از مدار پس از نصب است‌. در چنین شرایطی بهره گیری از انواع مختلفی از کانکتور ها می تواند مفید باشد. به همین دلیل است ‌که آمار فروش کانکتور مخابراتی تا این حد بالا است. اگر درباره چیستی کانکتور مخابراتی و انواع آن اطلاعی ندارید، در ادامه این محتوا همراه ما باشید.

کانکتور مخابراتی چیست؟

برخی از اجزایی که به طور مرتب به مدار وصل و از جدا می‌ شوند برای اتصال به این بخش نیاز به اجزای ویژه ای دارند. اقلامی که بتوانند آن ها را به راحتی منسجم کرده، و در صورت نیاز مجددا جدا کنند. کانکتور همان عضو اتصال دهنده است. با کمک کانکتور مخابراتی می توان دو عضو را بارها و بارها نصب و جدا کرد. فروشنده های بسیاری در امر فروش کانکتور مخابراتی فعالیت می کنند. در این میان فروشکاه بزرگ آر اف می تواند کالای درخواستی تان را با تضمین قیمت و کیفیت برایتان ارسال کند. شما می توانید با اطمینان هر چه تمام انواع کانکتور مخابراتی را از وبسایت این مجموعه ثبت سفارش نمایید.
قسمت های مختلف یک مدار الکتریکی یا الکترومغناطیسی بسته به کارایی شان نیازمند نوع خاصی از کانکتور هستند. کانکتور مخابراتی عضوی اتصال دهنده است که در ساختار مدار ها و تجهیزات مخابراتی از آن استفاده می شود. این سازه در مسیر انتقال اطلاعات کاشته می شود به همین خاطر باید برخی ویژگی ها را داشته باشد‌. قیمت کانکتور بسته به نوع ساختاری آن متغیر است. آمار خرید کانکتور های مختلف نیز بر همین اساس تعیین می شود.

کاربرد های اصلی کانکتور مخابراتی 

اگر با دقت بیشتری به یک کانکتور مخابراتی دقت کنید متوجه حضور تعدادی پین می شوید. انواع کانکتور مخابراتی دارای پین های متفاوتی هستند که کارایی هر یک از این اتصال دهنده ها بر اساس همان اجزا مشخص می شود. پس این پین است که تعیین می کند هر اتصال دهنده چه کاری را انجام دهد. بدیهی است که این تفاوت ها می تواند در آمار فروش کانکتور مخابراتی نیر اثر داشته باشد. شبکه های کامپیوتری اولین اقلامی هستند که به این وسیله نیازمند اند. یک اتصال دهنده می تواند وسایلی مثل کابل نوری، خطوط تلفن و … را به هم متصل کند.
اگر با اجزای صوتی و تصویری سروکار داشته باشید، حتما با کانکتور های مخابراتی برخورد داشته اید. چرا که این عضو برای وصل کردن کابل و ابزارهای این چنینی به بلندگو ها، دوربین‌ ها، آیفون های تصویری، تلویزیون و سایر تجهیزات مشابه مفید است. جالب است بدانید که انواع کانکتور مخابراتی در حوزه های پزشکی نیز کاربرد دارند. افراد می توانند به کمک آنها دستگاه های تصویر برداری، مانیتور بیماران، و سازه های EQG را به دیگری وصل کنند. به طور کلی وظیفه اصلی آن انواع کانکتور مخابراتی همان اتصال دادن اجزا به یکدیگر است. اما اجزایی که قرار است به هم اتصال داده شوند در گروه های مختلفی قرار می گیرند.

 

انواع کانکتور 

کانکتور های مخابراتی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از اجزای این دسته بندی ها برای حضور در شرایط و سیستم های متفاوتی مناسب اند. به عنوان مثال یک کانکتور بهتر است در  اتصالات تلفن همراه، و دیگری در سیستم دوربین های مدار بسته حضور داشته باشد. قیمت و آمار فروش کانکتور مخابراتی تا حد زیادی به نوع ساختاری آن وابسته است. انواع اتصال دهنده مخابراتی عبارت است از‌:
  • TNC
  • N Type
  • SMA
  • BNC
کانکتور مخابراتی

 

کانکتور های مخابراتی TNC 

این نوع اتصال دهنده مانند یک پیچ است پس برای بهره گیری از آن باید سازه را دور وسیله مد نظر خود بچرخانید. معمولا آن را در مکان هایی نصب می کنند که احتمال تکان خوردن و لرزیدن در آن وجود دارد. محدوده فرکانسی بالا، از جمله ویژگی مثبتی است ‌که انواع کانکتور مخابراتی TNC به خود اختصاص می دهند. آمار فروش کانکتور مخابراتی تی ان سی از دیگر همتایان خود کمی بیشتر است.

کانکتور های مخابراتی N Type

اگر کانکتور RF را با دقت بررسی کنید، به این نتیجه میرسید که کانکتور N Type پرکاربردترین عضو این مجموعه است. طراحی، ساخت و بهره گیری از این نوع کانکتور در سال 1936 میلادی و در آزمایشگاه تخصصی بل صورت گرفت. نمونه معمولی این اتصال دهنده فرکانسی غریب بر 11 گیگاهرتز را به آسانی از خود عبور می دهد. این در حالی است که نمونه های دقیق تر می توانند تا 18 واحد فرکانسی را از خود عبور دهند. این نوع کانکتور را عموما در مکان هایی مثل اسپکتروم، کوپلر و نتورک استفاده می کنند. اگر تجهیزات اطراف شما امپدانسی بین 50 تا 80 واحد دارد، انواع کانکتور مخابراتی N Type می تواند برایتان مفید باشد.

کانکتور های مخابراتی SMA 

کانکتور SMA، از جمله اتصال دهنده های پر فروشی هستند که در بازارهای مصرف به وفور یافت می شوند. آنها دارای فرکانس اندکی هستند و در عین حال توان بالایی را یه خود اختصاص می دهند. به همین علت می توانند در تجهیزات کوچک و بزرگ زیادی حضور داشته باشند. این اقلام در سه مدل دقیق، قفل اتومات و فرکانس بالا تولید می شوند.

 

کانکتور مخابراتی

 

کانکتور های مخابراتی BNC 

این نوع اتصال دهنده حدود 10 سال به طول انجامید. کانکتور BNC در ابتدا به صورت اختصاصی برای وصل کردن کابل های کواکسیال به یکدیگر طراحی شده بود اما حالا سازه های دیگری هم می توانند از آن بهره ببرند. سازه هایی مثل نوسان نما، آنالیزور ها و گیرنده های امواج از جمله چیزهایی هستند که برای داشتن یک کارکرد صحیح به کانکتور مخابراتی بی ان سی نیازمندند. ناگفته نماند که اتصال دهنده نام برده دارای محدوده فرکانسی اندکی است پس برای اتصال در مکان های پر ارتعاش مناسب نیست. 

خصوصیات کانکتور 

از آنجایی که کانکتور های مخابراتی وظایف متفاوتی را به نسبت کانکتور های معمولی دارند باید خصوصیات ویژه ای را نیز در ساختار خود داشته باشند‌. در واقع شما زمانی از خرید کانکتور انتخابی تان مطمئن می شوید که برخی خصوصیات را در آن مشاهده کنید. در ادامه برخی از این عنوان ها ذکر می کنیم.
  • داشتن امنیت: ایمن بودن یک انتقال دهنده دیتا از اهمیت بالایی برخوردار است. منظور از امنیت آن است که این داده ها بدون هیچ نقص یا نشر اضافه به نقاط تعیین شده ارسال شوند.
  • مستحکم بودن: زمانی که یک اتصال ایجاد می شود کانکتور باید پایداری خود را در مواجهه با مسائل مختلف حفظ کند. اگر کانکتور مخابراتی با ضربه، دستکاری یا چنین عواملی تخریب شود می توانید به این نتیجه برسید که سازه در دسترس شما استحکام مناسبی ندارد.
  • ارزان بودن: کانکتور مخابراتی کوچک و کاربردی است. برای تکمیل یک برد یا مدار افراد به تعداد زیادی از این اجزا نیاز دارند بنابراین قیمت کانکتور باید در سطح مناسبی قرار داشته باشد. بالا بودن قیمت کانکتور مخابراتی یکی از خصوصیات اتصال دهنده با کیفیت را نقض می کند.

استاندارد های کانکتور 

در هنگام خرید کانکتور باید به مشخصات بسیاری دقت کنید که یکی از اصلی ترین آنها نشان استاندارد دستگاه است. واضح است که مناسب بودن قیمت کانکتور مخابراتی به تنهایی نمی تواند کیفیت و کارایی آن را تضمین کند. چنین سازه ای برای تایید شدن به نشان ها و مجوز های بسیاری نیاز دارد که در ادامه برخی از آنها را درج می کنیم.
  • RJ48
  • RJ11
  • RJ14
  • RJ21
  • RJ35
  • RJ45
کانکتور مخابراتی

 

اصطلاحات کانکتور 

فعالان این حوزه برای توصیف موقعیت خاصی از کانکتور مخابراتی از اصطلاحات و واژه های خاصی استفاده‌ می کنند که هر یک دارای معانی مختلفی هستند. اگر این اصلاحات را بدانید و با معنای آن آشنایی داشته باشید به آسانی می توانید آنچه که درباره قیمت کانکتور مخابراتی، خرید یا سایر مشخصات آن ذکر شده است را درک کنید. 
اولین اصطلاح این زمینه جنسیت یا (Gender) است. این اقلام حاوی دو گروه نری و مادگی هستند که در شرایط مناسب به یکدیگر وصل می شوند. واژه ی پلاریته یکی دیگر از کلمات انحصاری این حوزه است‌. این عبارت زمانی به کار می رود که قرار است کانکتوری را خریداری کنید که در یک شکل خاص تولید و در همان جهت به برد نصب می شود. بهتر است در هنگام خرید کانکتور به Pitch آن دقت کنید. Pitch به شکل و شمایل این اقلام اشاره دارد ممکن است دو کانکتور به هم شباهت داشته باشند اما Pitch های آنها با یکدیگر تطابق نداشته باشد. در این صورت نمی توانید این دو عضو را به هم اتصال دهید. Contact آخرین عبارت این زمینه است. این کلمه زمانی به کار می رود که بخواهند فلز رسانای کانکتور را توصیف کنند.

سوالات متداول 

1- کانکتور مخابراتی چیست؟

کانکتور های مخابراتی اقلامی هستند که می توانند انواع مختلفی از تجهیزات صوتی، تصویری و… را به دیگری متصل کنند.

2- چرا آمار فروش کانکتور مخابراتی تا این حد بالا است‌؟

این معمولا ارزان، در دسترس و ماندگار است. به همین دلیل آمار فروش بالایی دارد.

3- اتصال دهنده مخابراتی دارای چه انواعی است؟

BNC، TNC، SMA
۷۸
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

تحویل سریع

پشتیبانی 24 ساعته

ضمانت اصل بودن کالا

تعویض 7روزه

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واردات، تهیه و توزیع انواع کابل و کانکتورهای مخابراتی RF، با بهترین کیفیت از معتبرترین کمپانی های جهان در کمترین زمان و با بهترین قیمت

فروشگاه آر اف با فراهم آوردن مجموعه ای از قطعات الکترونیک و انواع کابل و کانکتور توانسته به مقدار زیادی از نیازهای داخلی پاسخ دهد.
 
 
samandehi