تفاوت کابل rg6 با rg59

تفاوت کابل rg6 با rg59
گاهی اوقات ممکن است برای تکمیل یک پروژه یا سازه به یک قطعه کوچک نیاز داشته باشید که دارای یک یا چند نمونه مشابه باشد. این حالت در رابطه با دو کابل rg6 و rg59 صدق می کند. در شرایطی که شباهت ها شما را گمراه می کند، تنها راه بررسی تفاوت ها است. در ادامه این محتوا به بررسی تفاوت کابل rg6 با rg59 خواهیم پرداخت. 

کابل rg6 چیست؟

پیش از آنکه تفاوت کابل rg6 با rg59 را بیان کنیم، بهتر است با چیستی هر یک از آنها آشنا شوید. بر اساس بررسی های انجام شده کابل rg6 زیر مجموعه از کابل های کواکسیال است. این وسیله معمولا از نوعی فلز نرم ساخته می شود و وظیفه آن رد و بدل کردن اطلاعات یا دیتا است. کابل rg6 را معمولا به وسایل صوتی تصویری وصل می کنند. صدا، تصویر، و امواج از جمله چیزهایی است که توسط این کابل جا به جا می شود. کابل ماهواره، نام دیگر این وسیله است. آنها معمولا از چندین لایه مختلف تشکیل شده اند‌‌. به همین دلیل از کاهش شدت سیگنال (افت سیگنال) جلوگیری می‌ کنند.

کابل rg59 چیست؟

کابل rg59 با دیگر همتای خود در یک رده قرار دارد. پس این کالا نیز جزو کوچکی از کابل کواکسیال RG محسوب شده و می تواند داده های صوتی و تصویری را از خود عبور دهد. این نوع کابل در بیشتر موارد بر روی دوربین های مدار بسته نصب می شود. پس عبور دادن تصویر، صدا، و جلوگیری از ایجاد نویز از جمله وظایف مهم آن است.
لازم به ذکر است که این محصول با نام دیگر سیم آنتن نیز شناخته می شود. زره، نوار پوشاننده عایق، عایق دی الکتریک، و رسانا از جمله اجزایی است که در ساختار این کابل وجود دارد. بدیهی است که کم یا زیاد شدن یک عضو بی اهمیت هم می تواند در ایجاد تفاوت کابل rg6 با rg59 اثر گذار باشد. ناگفته نماند که رسانای این نوع کابل در بخش مرکزی آن قرار می گیرد و معمولا از جنس مس است. به همین دلیل است که به راحتی خم و راست می شود. البته وجود عایق های پوشش دهنده از حرکت اضافه مس جلوگیری می‌ کند.

 


مقایسه کابل rg6 با rg59

تفاوت کابل rg6 با rg59

حال که با چیستی و کارایی هر یک از این اقلام آشنا شده اید بهتر می توانید تفاوت کابل rg6 با rg59 را درک کنید. به طور کلی این دو محصول می توانند بر اساس کارایی، ابعاد ساختاری، محافظ کابل و … با هم متفاوت باشند. در ادامه هر یک را جداگانه آنالیز می ‌کنیم.

تفاوت کابل rg6 با rg59 از نظر ابعاد ساختاری

اولین ناسازگاری که میان این دو کابل مشاهده می شود مربوط به اندازه های آنهاست. قطر کابل rg6 چیزی نزدیک به 18 AWG است. این مقدار در مقایسه با کابل rg59 دو واحد کمتر است. بدیهی است که مقدار ضخامت هر یک از موارد ذکر شده در تعیین ویژگی های ساختاری شان موثر است. نمونه rg59 قطر کمتری دارد. پس فرکانس و پهنای باند محدودی را در اختیار دارد. این در حالی است که کابل rg6 بخاطر داشتن پهنای باند بالاتر برای کارهایی با مسافت بیشتر مناسب است.

تفاوت کابل rg6 با rg59 از نظر نوع عایق

محافظ یا عایق قطعه ای است که در این دو ابزار به صورت بافتنی یا فویل جایگذاری می شود. وظیفه این اقلام جلوگیری از نفوذ انواع نویز به سیگنال است. نمونه فویلی آنها در واقع یک پوشش دهنده آلومینیومی است که از بخش زیرین یک عایق دیگر به دی الکتریک وصل شده است. این محافظ می تواند از ایجاد تداخل مغناطیسی جلوگیری کند.
در مقابل نوع بافتنی این عایق از تعدادی رشته کوچک ساخته شده است که در کنار فویل یا دی الکتریک بافته می شود. این نوع پوشش دهنده در برابر تداخلات مغناطیسی مفید عمل می کند که دارای فرکانس پایینی هستند. عمده کابل های کواکسیال م موجود در بازار هر دو پوشش دهنده را در خود جای داده اند. اما این وضعیت درباره دو کابل نام برده صدق نمی کند. در این میان محافظ برتر از آن کابل RG6 است.‌ به همین دلیل است که امکان استفاده‌ از آن در سازه هایی با فرکانس بالای 300 مگاهرتز امکان پذیر است. در مقابل کابل rg59 برای محصولاتی که فرکانس آنها کمتر از 50 واحد است بهتر عمل می کند.

 

تفاوت کابل rg6 با rg59

 

تفاوت کابل rg6 با rg59 از نظر کاربرد

هر یک از کابل های ذکر شده بر اساس نوع ساختار و مشخصاتی که دارند می توانند در موقعیت های خاصی کاربردی باشند. کابل آر جی 6 به گونه ای طراحی شده است که دارای قیمت بالاتر، پوشش دهنده قطور تر، و رسانای ضخیم تری است. به همین خاطر است که در تجهیزاتی قرار می گیرد که دارای بازه فرکانسی بیشتری هستند. شاید دلیل نام گذاری این ابزار به کابل آنتن نیز همین است. تلویزیون، ماهواره و آنتن از جمله تجهیزاتی هستند که حضور کابل آر جی 6 در آنها ضروری اعلام شده است. کابل rg59 نیز همانطور که پیش تر ذکر شد با سیگنال های آنالوگ یا همان ویدئویی سازگار است و می تواند در ساختار دوربین های مدار بسته حضور داشته باشد.

 

سایر تفاوت های کابل rg6 با rg59

شاید فکر کنید تفاوت کابل rg6 با rg59 رو به اتمام است. این در حالی است که این اقلام از جهت های دیگری نیز با هم متفاوت اند. از جمله مواردی که می‌ توانیم به آن اشاره کنیم، عملکرد این دو کابل در مقایسه با یکدیگر است. کابل آر جی 6 پهنای باند بیشتر و قطر رسانای بالاتری دارد. پس می تواند داده ها را در مسافت طولانی تری جا به جا کند بدون آنکه افت سیگنال اتفاق بیفتد. این قاعده در کابل آر جی 59 به صورت برعکس عمل می کند. سایر تفاوت های دیگر این دو محصول به شرح زیر است.
  • قیمت: بهای خرید کابل آر جی 6 از‌ نمونه مشابه آن بیشتر است.
  • فاصله انتقال: کابل RG6 می تواند سیگنال ارسال شده از منبع را به فاصله دورتری انتقال دهد.
  • شدت جریان: مقاومت کابل RG6 از کابل آر جی 59 در برابر شدت جریان بیشتر است.
  • ضریب انعکاس: ضریب انعکاس کابل آر جی 59 از نمونه آر جی 6 آن بیشتر است.

 

تفاوت کابل rg6 با rg59

 

کابل rg6 بهتر است یا کابل rg59؟

حال که به نقطه پایان رسیده ایم ممکن است برایتان سوال شود که با وجود این همه تفاوت کابل آر جی 6 بهتر است یا آر جی 59؟ در پاسخ باید بگوییم کابل برتر هر شخص با توجه به حوزه کاری و نوع تجهیزاتی که شخص در اختیار دارد متفاوت است. چرا که هر یک از ابزارهای نام برده برای بهره گیری در پروژه های خاصی طراحی شده اند. 
با این وجود با بررسی مشخصات فنی نمونه آر جی 6، می توان آن را کابل برتر نامید. چرا که بازه فرکانسی آن بیشتر و تداخلات مغناطیسی آن کمتر است. همچنین اگر مواد داخلی آن از متریال مرغوبی تهیه شده باشد، کابل RG6 می تواند داده ها را بدون افت سیگنال و با کیفیت بالا انتقال دهد.
تضمین کیفیت بالای یک قطعه پر کاربرد مسئولیت سنگینی است که تنها از عهده یک واحد عرضه کننده برتر بر می آید. در این میان مجموعه بزرگ آر اف کمپانی می تواند کیفیت بالا و قیمت اندک محصول دریافتی تان را ضمانت کند. فروشگاه آر اف سال ها است که در حوزه تهیه و عرضه انواع ابزارهای صوتی تصویری در حال فعالیت است‌‌. پس می تواند با جمع بندی تجربیات کاری خود و کمک گرفتن از نیروی انسانی کارآزموده ای که در اختیار دارد بهترین نمونه های کابل RG6 و Rg59 را با حداقل قیمت بازار به فروش برساند. پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک تجربه خرید دلچسب، به آدرس های درج شده در صفحه سر بزنید.

 

سوالات متداول 

1- وجه اشتراک دو کابل RG6 و Rg59 در چیست؟

هر دوی آنها زیر مجموعه ای از کابل های کواکسیال بوده و می توانند داده های صوتی و تصویری و سایر اطلاعات مربوطه را از خود انتقال دهند.

2- کدام یک از کابل های نام برده برای استفاده های دم دستی تر مناسب است؟

کابل Rg59 با داشتن ویژگی های فنی ضعیف‌ تر برای تکمیل تجهیزاتی با درجه حساسیت اندک مناسب اند.

3- آیا هر یک از موارد نام برده می توانند جایگزین دیگری شوند؟

خیر، کابل آر جی 6 نمی تواند به جای کابل Rg59 در سازه نصب شود. این قاعده درباره کابل Rg59 نیز صدق می‌ کند.
۵۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

تحویل سریع

پشتیبانی 24 ساعته

ضمانت اصل بودن کالا

تعویض 7روزه

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واردات، تهیه و توزیع انواع کابل و کانکتورهای مخابراتی RF، با بهترین کیفیت از معتبرترین کمپانی های جهان در کمترین زمان و با بهترین قیمت

فروشگاه آر اف با فراهم آوردن مجموعه ای از قطعات الکترونیک و انواع کابل و کانکتور توانسته به مقدار زیادی از نیازهای داخلی پاسخ دهد.
 
 
samandehi