انواع کانکتور SMA

انواع کانکتور SMA
تجهیزات رادیویی بیش از آنچه که فکر کنید دارای تنوع هستند. یکی از اصلی‌ ترین اجزایی که می‌ تواند در این سیستم‌ ها وجود داشته باشد کانکتور SMA است. این نوع کابل ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام برای انجام مصارف خاصی طراحی شده است. این محصولات را می‌توان از لحاظ کاربرد مخابراتی، شکل ظاهری و جنسیت (نری یا مادگی) دسته بندی کرد. در ادامه این مقاله به بررسی انواع کانکتور SMA می پردازیم‌.

کانتور sma چیست؟

پیش از آنکه انواع مختلف این محصول را شناسایی کنیم، بهتر است با چیستی آن آشنا شویم‌‌. به طور کلی این محصول نوعی اتصال دهنده است ‌که در زیر مجموعه کانکتورهای کواکسیال قرار می‌ گیرد. بهره گیری از این وسیله تحت عنوان رابط وصل کننده کمینه از سال 1960 آغاز شد. این کابل می‌ تواند اتصال محکم و قابل اعتمادی را ایجاد کند که در حین جا به جایی سیگنال هیچ نویزی نداشته باشد. تجهیزات ماهواره‌ ای، آنتن های رادیویی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات وای فای و بلوتوث، و دستگاه های تست و اندازه گیری از جمله اقلامی هستند که برای تکمیل ساختارشان به این نوع کابل نیاز دارند. 

 

انواع کانکتور SMA

 

انواع کانکتور SMA از لحاظ جنسیت

اولین دسته بندی که می توان آن را به کانکتور های SMA نسبت تقسیم کردن بر اساس جنسیت است. به طور کلی این اقلام از لحاظ جنسیت در دو گروه نری و مادگی قرار می‌ گیرد. ناگفته نماند که این اعضا تکمیل کننده کارایی یکدیگر هستند و هیچ یک به تنهایی کاربردی ندارند‌.
کانکتورهای نری دارای یک پین مرکزی، رزوه داخلی و پوسته بیرونی، و مخزن مرکزی هستند. شکل ظاهری سری آنها مانند یک شش گوش است‌‌. کانکتور نری را در قسمت داخلی اتصال دهنده مادگی قرار می دهند. سپس آن را بر روی سیم‌های جدا نشدنی، وصل می‌ کنند. مهره 6 گوش این وسیله 15.5 اینچ، و رزوه داخلی آن 4.1 اینچ است‌.
در مقابل کانکتورهای مادگی به گونه‌ای طراحی شده اند که فاقد رزوه داخلی، پین مرکزی و پوسته بیرونی هستند. آنها در ساختار درونی خود یک رینگ یا حلقه دارند که از جنس سیلیکون یا همان لاستیک ساخته شده است. به همین خاطر است که دو عضو مهره اتصال و بدنه اصلی در برابر گرد و غبار مقاوم می‌شوند. کانکتور SMA در نوع مادگی اصولا بر روی برد یا سایر تجهیزات الکترونیکی لحیم می‌ شود‌. این وسیله دارای یک رزوه 32 میلی متری است که عمر مفید آن را افزایش می دهد. در ادامه نمونه‌ های دیگری از این کانتور ها را ذکر می کنیم که در دسته بندی اقلام نری و مادگی جای می گیرند‌.
  1. کانکتور نری و مادگی sma مدل زاویه دار
  2. کانکتور نری و مادگی sma دارای فیش
  3. کانکتور نری و مادگی sma مدل پانلی

 

کانکتور نری و مادگی sma مدل زاویه دار

کانکتورهای نری و مادگی می توانند با توجه به زاویه ای که دارند در گروه های مختلفی قرار بگیرند. در نمونه نری این محصول، اگر پین مرکزی و محور کانکتور را در نظر بگیرید متوجه وجود زاویه 90 درجه در آن می‌ شوید. این در حالی است که در کانکتور مادگی سوراخ مرکزی 90 درجه از محور اصلی خود فاصله دارد.

 

انواع کانکتور SMA

 

کانکتور نری و مادگی sma دارای فیش

هر دو محصول نام برده می توانند در دو حالت فیش دار و بدون فیش مورد استفاده قرار گیرند‌. فیش ها اتصالات اضافه ای هستند که به کانکتور sma نری و مادگی متصل می شوند. به واسطه آنها می توان این اقلام را به طیف گسترده ای از کابل های کواکسیال وصل کرد.

کانکتور نری و مادگی sma مدل پانلی

این محصولات ممکن است دارای پانل باشند. غافل از اینکه کانکتور مادگی پانلی و کانکتور نری پانلی هر کدام برای نصب در جایگاه ویژه ای طراحی شده‌ است. معمولا نمونه مادگی آن را بر روی پنل، و نمونه نری آن را بر روی دیواره های یک سیستم یا برد وصل می کنند.

سایر کانکتورهای sma 

این محصولات علاوه بر دسته بندی هایی که ذکر کردیم در سه حالت دو سوراخه، چهار سوراخه و PCB قرار می‌ گیرند. نمونه اول و دوم به ترتیب دارای دو و چهار سوراخ برای نصب بر روی پنل هستند.  در واقع معیار دسته بندی آنها تعداد حفره هایی است که در ساختارشان وجود دارد. این در حالی است که کانکتور SMA مدل PCB به گونه ای طراحی شده است که باید آن را به شکل مستقیم بر روی برد لحیم کرد‌. در ادامه نمونه های دیگری از انواع کانکتور SMA را ذکر می کنیم‌.
  • کانکتور ایستاده 
  • کانکتور رایت تمام روزه
  • کانکتور رایت مادگی
  • کانکتور دارای رزوه 1 سانتی متری 
  • کانکتور دارای رزوه 2 سانتی متری
  • کانکتور مادگی دو پیچ
  • کانکتور مادگی چهار پیچ
  • کانکتور سیم دار
  • کانکتور نری RG58
  • کانکتور مادگی UFL
انواع کانکتور SMA

 

راهنمای انتخاب کانکتور SMA 

اینکه بهره گیری از یک کانکتور مدل SMA برای شما مفید است یا خیر، با توجه به نوع کاربرد و کارایی که شما از سازه انتظار دارید، تعیین می شود‌. به طور کلی این اقلام می توانند از لحاظ جنس، فرکانس کاری، امپدانس، نحوه نصب و نوع اتصال تقسیم کرد. متریال ساختاری این نمونه معمولا از پلاستیک، فولاد ضد زنگ یا پلاستیک است. این در حالی است که نحوه اتصال آنها در چهار شکل نری، مادگی، فیش دار و زاویه دار صورت می گیرد.
نحوه نصب آنها نیز با بهره گیری از پانل و لحیم انجام می شود‌. آخرین گزینه‌ ای که باقی می ماند، فرکانس کاری یک کانکتور sma است که آن هم به بیشترین مقدار فرکانسی اشاره دارد که از دستگاه عبور داده می شود. شما با توجه به این جرئیات، می توانید کانکتوری را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با حوزه کاری شما دارد. 
اما سوالی که پیش می آید آن است که یک کانکتور SMA با کیفیت را از کجا می‌ توان تهیه کرد؟ بی شک مجموعه بزرگ آر اف کمپانی بزرگ ترین و بهترین عرضه ‌کننده ای است که می توانید روی آن حساب کنید. این فروشنده سال ها است که در حوزه تهیه و ارائه انواع ابزارهای الکترونیکی و ماهواره ای فعالیت می کند. فروشگاه بزرگ آر اف می تواند انواع کانکتور SMA را با بالاترین کیفیت ساختاری و کمترین قیمت ممکن به شما ارائه کند‌. برای اطلاع از قیمت ها و خرید این اتصال دهنده ها، می توانید به اطلاعات درج شده در صفحه مراجعه کنید.
کانکتور SMA نوعی اتصال دهنده است که آن را به کابل های کواکسیال وصل می کنند. این محصول می تواند در دستگاه های تست و اندازه گیری، تجهیزات رادیویی و ماهواره ای، دستگاه های پزشکی و فناوری هایی از این قبیل حضور داشته باشد. کانکتور SMA دارای دو نوع اصلی نری و مادگی است. که هر کدام از آنها ممکن است دارای مدل های فیش دار، پانل دار، زاویه دار، دو سوراخه و چهار سوراخه باشند‌‌. شما می توانید برای خرید کلیه اقلام نام برده از جمله تمام اقسام کانکتور، بر روی فروشگاه بزرگ آر اف کمپانی حساب کنید.
۷۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

تحویل سریع

پشتیبانی 24 ساعته

ضمانت اصل بودن کالا

تعویض 7روزه

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واردات، تهیه و توزیع انواع کابل و کانکتورهای مخابراتی RF، با بهترین کیفیت از معتبرترین کمپانی های جهان در کمترین زمان و با بهترین قیمت

فروشگاه آر اف با فراهم آوردن مجموعه ای از قطعات الکترونیک و انواع کابل و کانکتور توانسته به مقدار زیادی از نیازهای داخلی پاسخ دهد.
 
 
samandehi