معرفی انواع مبدل مخابراتی و کاربرد آن ها

معرفی انواع مبدل مخابراتی و کاربرد آن ها

انواع مبدل مخابراتی

مبدل مخابراتی دستگاهی است که برای تبدیل سیگنال‌های مخابراتی از یک نوع به نوع دیگر استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، مبدل‌های مخابراتی رابطی بین دو سیستم مخابراتی هستند که از سیگنال‌های مختلف استفاده می‌کنند. این ابزار انواع مختلفی دارد که برای کاربردهای متنوعی ساخته شده است. شرکت آر اف انواع مبدل مخابراتی را با بهترین کیفیت در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. در ادامه این مقاله به بررسی انواع مبدل مخابراتی میپردازیم.

مبدل‌های فیبر نوری

اولین مورد از انواع مبدل مخابراتی برای تبدیل سیگنال های الکتریکی به سیگنال های نوری و بالعکس استفاده می شود. مبدل های فیبر نوری در شبکه های مخابراتی فیبر نوری برای انتقال داده ها در مسافت های طولانی به کار می روند.

مبدل‌های رسانه‌ای

این نوع مبدل برای تبدیل سیگنال های مخابراتی بین دو نوع رسانه مختلف مانند فیبر نوری، کابل مسی و اترنت استفاده می شود. مبدل های رسانه ای در شبکه‌ ای مخابراتی برای اتصال انواع مختلف رسانه‌ها به یکدیگر کاربرد دارند.

 


انواع مبدل مخابراتی

مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ (DAC)

این مورد از انواع مبدل مخابراتی برای تبدیل سیگنال های دیجیتال به سیگنال های آنالوگ استفاده می شود. DAC ها در سیستم های مخابراتی برای تبدیل سیگنال های دیجیتال به سیگنال‌های آنالوگ که می توانند توسط فرستنده های رادیویی و تلویزیونی ارسال شوند، کاربرد دارند.

مبدل‌های آنالوگ به دیجیتال (ADC)

این نوع مبدل برای تبدیل سیگنال های آنالوگ به سیگنال های دیجیتال استفاده می شود. ADCها در سیستم های مخابراتی برای تبدیل سیگنال‌های آنالوگ دریافتی توسط گیرنده های رادیویی و تلویزیونی به سیگنال های دیجیتال که می توانند توسط پردازنده‌های دیجیتال پردازش شوند، کاربرد دارند.

مبدل‌های فرکانس

این مورد از انواع مبدل مخابراتی برای تبدیل سیگنال های مخابراتی از یک فرکانس به فرکانس دیگر استفاده می شود. مبدل های فرکانس در سیستم های مخابراتی برای تنظیم فرکانس سیگنال ها برای استفاده در کانال های مختلف مخابراتی کاربردی هستند.

مبدل‌های مودم

این نوع مبدل برای تبدیل سیگنال های دیجیتال به سیگنال های قابل انتقال بر روی خطوط تلفن و بالعکس استفاده می شود. مودم ها در سیستم های مخابراتی برای اتصال به اینترنت و سایر شبکه های مخابراتی از طریق خطوط تلفن کاربرد دارد.
در انتخاب مبدل مخابراتی مناسب، باید به نوع کاربرد، نوع سیگنال‌های مخابراتی، و سایر ویژگی‌های مورد نیاز خود توجه کنید.

 

انواع مبدل مخابراتی

 

کاربرد انواع مبدل مخابراتی

  • تبدیل سیگنال های الکتریکی به سیگنال های نوری و بالعکس: در شبکه های مخابراتی فیبر نوری برای انتقال داده‌ ها در مسافت های طولانی کاربردی هستند.
  • تبدیل سیگنال های مخابراتی بین دو نوع رسانه مختلف: مانند فیبر نوری، کابل مسی و اترنت
  • تبدیل سیگنال های دیجیتال به آنالوگ: در سیستم های مخابراتی برای تبدیل سیگنال های دیجیتال به سیگنال های آنالوگ که می توانند توسط فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی ارسال شوند.
  • تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال: در سیستم های مخابراتی برای تبدیل سیگنال های آنالوگ دریافتی توسط گیرنده های رادیویی و تلویزیونی به سیگنال های دیجیتال که می توانند توسط پردازنده‌های دیجیتال پردازش شوند.
  • تبدیل سیگنال های مخابراتی از یک فرکانس به فرکانس دیگر: در سیستم های مخابراتی برای تنظیم فرکانس سیگنال ها برای استفاده در کانال های مختلف مخابراتی کاربرد دارند.
  • تبدیل سیگنال های دیجیتال به سیگنال های قابل انتقال بر روی خطوط تلفن و بالعکس: در سیستم های مخابراتی برای اتصال به اینترنت و سایر شبکه های مخابراتی از طریق خطوط تلفن استفاده می شوند.
۶۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

تحویل سریع

پشتیبانی 24 ساعته

ضمانت اصل بودن کالا

تعویض 7روزه

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واردات، تهیه و توزیع انواع کابل و کانکتورهای مخابراتی RF، با بهترین کیفیت از معتبرترین کمپانی های جهان در کمترین زمان و با بهترین قیمت

فروشگاه آر اف با فراهم آوردن مجموعه ای از قطعات الکترونیک و انواع کابل و کانکتور توانسته به مقدار زیادی از نیازهای داخلی پاسخ دهد.
 
 
samandehi