انواع کابل کواکسیال

انواع کابل کواکسیال
دنیای سیم و کابل ها، پیچیده تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. می دانید که کابل های مختلف وظیفه انتقال عناصر متفاونی را به دوش می کشند. این عنصر ها از سیگنال و فرکانس شروع، و به داده های صوتی و تصویری خاتمه می یابد. در این میان انواع کابل کواکسیال نقش ویژه ای را در تکمیل ساختار انواع تجهیزات صوتی و تصویری ایفا می کنند. اگر می خواهید بدانید که کابل کواکسیال چیست و انواع کابل آنتن به چند دسته تقسیم می شود، در ادامه این مقاله همراهمان باشید.

انواع کابل کواکسیال 

کابل های کواکسیال سازه های پرمصرف در حوزه های صنعتی و خانگی به حساب می آیند. این اقلام می توانند طیف گسترده ای از داده ها را به همراه جریان الکتریکی از خود عبور دهند. عدم تداخل مغناطیسی و جلوگیری از ایجاد نویز از جمله ویژگی های بارز این کابل است. این محصولات عمدتا بر اساس معیار عددی امپدانس خود نام گذاری می شوند. انواع کابل کواکسیال ممکن است در سازه ها و پروژه های صنعتی مختلفی حضور داشته باشند. برای انتخاب صحیح این محصول ابتدا لازم است با کلیه زیرمجموعه‌ های آن آشنا شوید.
این محصول از لحاظ دسته بندی حاوی دو گروه بخصوص است. اولین گروه کابل کواکسیال را از لحاظ کارایی، و دومین گروه آن را از نظر قطر یا همان ضخامت دسته بندی می کند. در ادامه انواع کابل کواکسیال را ذکر کرده و مشخصات هر کدام از آنها را درج می ‌کنیم.
  1. کابل کواکسیال نازک 
  2. کابل کواکسیال ضخیم
  3. کابل کواکسیال سخت 
  4. کابل کواکسیال نیمه سخت 
  5. کابل کواکسیال تابشی
  6. کابل کواکسیال RG
  7. کابل کواکسیال LMR
  8. کابل کواکسیال Sucoform
  9. کابل کواکسیال سه محوری
  10. کابل کواکسیال دوقلو 
  11. کابل کواکسیال سبک
  12. کابل کواکسیال سنگین
  13. کابل کواکسیال میکرو
  14. کابل کواکسیال RF
  15. کابل کواکسیال RG6 
  16. کابل کواکسیال RG 11
  17. کابل کواکسیال RG 59

انواع کابل کواکسیال

کابل کواکسیال نازک 

هنگامی که انواع کابل کواکسیال را بررسی کنید به این نکته پی می برید که یکی از پر مصرف ترین اقلام این مجموعه کابل نازک است. این سازه حدود 0/25 اینچ قطر دارد که با 6.5 میلیمتر برابری می کند. قدرت تولید و انتقال سیگنال‌ این کابل به قدری بالا است که تا دامنه 185 متری مدار هیچ نشانه ای از کاهش فرکانس به چشم نمی خورد. لازم به ذکر است که انواع کابل کواکسیال نازک در خانواده RG-58 قرار گرفته و امپدانسی قریب بر 50 اهم را به خود اختصاص می دهند.

کابل کواکسیال ضخیم

نوع ضخیم این محصول با عنوان اترنت استاندارد نیز در میان مصرف کنندگان شناخته می شود. این کابل اولین محصول از خانواده کواکسیال است که در عرصه معماری نیز کاربرد دارد به همین دلیل است که لقب اترنت استاندارد را برای آن برگزیدند. قطر این سازه دو برابر کابل نازک است، یعنی حدود 1 سانت و 26 میلی متر ضخامت دارد. ناگفته نماند که هسته مرکزی این سازه نیز در مقایسه با سایر کابل ها دارای ضخامت بیشتری است. البته این قطعه دیگر در دسته اقلام الکتریکی کمیاب بازار قرار می گیرد و آمار استفاده از آن به شدت محدود شده است. 

کابل کواکسیال سخت 

این نوع کابل حاوی لوله اضافه ای است که جنس آن از مس، آلومینیوم یا نقره است. این لوله مانند یک سپر عمل می کند. با بررسی هسته مرکزی انواع کابل کواکسیال سخت به این نتیجه می رسید که متریال تشکیل دهنده آن از نوعی مس جامد است. این اقلام معمولا دارای قطر و ضخامت بیشتری نسبت به سایر کابل ها هستند.

کابل کواکسیال نیمه سخت

این سازه حاوی یک لوله فلزی است که لایه درونی آن از فلر و لایه‌ بیرونی آن از مس تشکیل شده است.‌ دامنه فرکانس کابل های کواکسیال نیمه سخت بسیار بالا است. آنها می توانند فرکانس هایی قریب بر 65 گیگاهرتز را بررسی کنند. داشتن قابلیت ثابت نگه داشتن فاز از جمله ویژگی های مثبت این کابل است.

کابل کواکسیال تابشی

سازه نام برده نوعی فیدر قابل نشت است. بر خلاف انواع کابل کواکسیال ذکر شده، این کابل می تواند در سامانه های ارتباطی تونل ها و کلیه استخراج های زیرزمینی حضور داشته باشد. کابل تابشی یک آنتن هوشمند است که می تواند امواج رادیویی بدست آمده را با کمک مدار مخابره کند. در این حالت امکان ارتباط دو طرفه وجود دارد.

 

انواع کابل کواکسیال

 

کابل کواکسیال RG

از انواع کابل کواکسیال RG می توان در مصارف صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی بهره گرفت. در حالت عادی از این سیم برای مسیریابی سیگنال های تلویزیونی و پخش داده های آن استفاده می کنند. با توجه به این کاربرد می توان این نوع کابل را در دسته پر استفاده ترین کابل‌های RF (کواکسیال) قرار داد.

کابل کواکسیال RG6

این کالا جزو انواع کابل آنتن است که ساختار ماهواره و تلویزیون ها را تکمیل می کند. این نمونه به عنوان یک کابل با استفاده‌ عمومی شناخته می شود که می توان از آن برای انتقال دادن سیگنال های رادیویی و به کار انداختن تلوزیون های رنگی بهره گرفت.

کابل کواکسیال RG60

می دانید که تلویزیون های مختلف بر اساس ابعاد و میزان کیفیتی که از لحاظ صدا و تصویر از خود نشان می دهند با یکدیگر یکسان نیستند. شما می توانید برای کامل کردن ساختار تلویزیون های معمولی از کابل آر جی 6 استفاده کنید. این درحالی است که در تلویزیون های بزرگ و بسیار با کیفیت از انواع کابل آنتن RG60 استفاده می شود.

کابل کواکسیال RG59

انواع کابل کواکسیال آر جی 59 به طور اختصاصی برای به کار رفتن در دوربین های مدار بسته طراحی شده اند. این اقلام می تواند فرکانس های بالا را تولید و آن را جا به جا کنند. این سیگنال ها قادر اند با سازه هایی مثل دوربین مدار بسته، رادیو، تلویزیون، کامپیوتر ها و … همگام شوند.

کابل کواکسیال RG 11

این کالا با عنوان انواع کابل آنتن سیمیا نیز شناخته می شود. محصول نام برده می تواند به گونه ای داده های مختلف را انتقال دهد که طولانی بودن مسافت تاثیری در کیفیت آنها نداشته باشند. بنابراین از آنها می توان در تجهیز ساختمان های بزرگ و مرتفع استفاده کرد.

کابل کواکسیال LMR

اگر حوزه کاری شما به گونه ای است که انتقال‌ ماکروویو و سیگنال های رادیویی برایتان در اولویت قرار دارد تهیه کابل کواکسیال LMR برایتان ضروری است. این سازه معمولا به آنتن و سایر تجهیزات مخابراتی وصل می‌ شود. بخش مرکزی این قطعه از ترکیب آلومینیوم، مس و روی تشکیل شده است. کابل LMR دارای بخش های مختلفی است که بالا بودن تعداد این لایه ها خاصیت حذف نویز و جلوگیری از تداخل مغناطیسی را در آن افزایش می دهد. روکش، شیلد و دی الکترونیک بخشی از این پوشش دهنده ها هستند.

 

انواع کابل کواکسیال

کابل کواکسیال Sucoform

کابل کواکسیال Sucoform دارای مشخصات فنی بارزی است.‌ بر خلاف بسیاری از کالاهای مشابه متریال مصرفی در مغزی این کابل ترکیبی از نقره اندود و مس است. این کابل می‌تواند در دمای بسیار بالا (+260) و بسیار کم (-60) کارکرد عادی خود را حفظ کند. هر اکثر فرکانسی که این سازه می تواند از خود عبور دهد 33 گیگاهرتز، و مقدار امپدانس آن حدود 50 اهم است..

کابل کواکسیال سه محوری

کابل سه محوری یا تریاکس حاوی دو لایه مجزا از هم است. این لایه ها از یک غلاف رسانا و عایق پوششی اضافه تشکیل شده اند. کابل های تریاکس پهنای باند بسیار بالایی دارند. درصد خطا و تداخل مغناطیسی نیز در آنان بسیار اندک است. برای وصل کردن دوربین به واحد کنترل از طریق راهکار کاهش جریان می توانید از این نوع کابل استفاده کنید.

کابل کواکسیال دو قلو 

یکی از مهم ترین کابل هایی که در لیست انواع کابل کواکسیال درج شده است با پسوند دو قلو شناخته می شود. این سازه حاوی دو هادی مجزا از هم است علت نام گذاری آن به این اسم نیز همین نکته است. بهره گیری از این فایل برای فعالیت هایی مانند دیفرانسیل یا سیگنالینگ با سرعت بالا توصیه می شود. این اقلام عموما در برنامه های سروری، شبکه ذخیره سازی داده و برنامه های دیجیتالی با فرکانس اندک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابل کواکسیال سبک

هنگام بررسی انواع کابل آنتن به این نتیجه می رسید که نمونه سبک آن یکی از بهترین گزینه هایی است ‌که می توانید از آن برای تکمیل ساختار وسایل تان استفاده کنید. کابل های سبک کابل هایی هستند که قطر آنها از نیم تا یک اینچ محدود است. این اقلام می توانند در سازه هایی به کار بروند که رد و بدل کردن سیگنال های رادیویی آر اف در مسافت های کوتاه برای آنان ضروری است.

کابل کواکسیال سنگین

انواع کابل آنتن سنگین، نقطه مقابلی از کابل های سبک هستند. این کالا ها قطری بین 0.7 تا 1.5 اینچ دارند و می توانند فرکانس های هم رده آر اف را در مسافت های طولانی جا به جا کنند. بدیهی است که انواع کابل آنتن سنگین در مقایسه با نوع سبک آن بهای بیشتری داشته باشد.

کابل کواکسیال میکرو

اگر جزو افرادی هستید که با تجهیزات نظامی سر و کار دارند، قطعا با انواع کابل آنتن میکرو مواجه شده اید. این اقلام دارای ساختار بسیار کوچک و دقیقی هستند که برای اسکن کردن داده های فرا صوت ساخته شده اند. با اینکه میزان استفاده از انواع کابل کواکسیال میکرو بسیار کم تر از گزینه های دیگر است، اما حوزه کاربرد آن حساسیت بیشتری را می طلبد.

 

انواع کابل کواکسیال

 

کابل کواکسیال آر اف

شما می توانید با کمک انواع کابل کواکسیال RF تصویر، صوت و فرکانس را بین سازه های مختلف رد و بدل کنید. این نوع کابل ها رسانای جریان الکتریکی هستند و از ترکیبی از رسانای داخلی، خارجی، و جسم عایق ساخته شده اند. آنها جزو محدود کابل هایی هستند که می توانند از بروز تداخل مغناطیسی جلوگیری کنند.
هر کدام از این اجزا دارای پروسه ساخت متفاوتی هستند. در نتیجه قیمت، کارایی و آمار خرید آنها کم یا زیاد می شود. واضح است که انتخاب یک عرضه کننده مطمئن برای خرید انواع کابل کواکسیال از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که کیفیت و کارایی سازه دریافتی شما تنها در این صورت قابل تضمین است. فروشگاه بزرگ آر اف از جمله واحد هایی است که می تواند طیف گسترده ای از اقلام الکتریکی را با بالا ترین کیفیت و کمترین قیمت به دستتان برساند. این مجموعه با اولویت قرار دادن رضایتمندی مشتریان خود خدمات پس از فروش محصولاتش را به شکل تمام و کمال عرضه می کند. شما می توانید پس از تماس با مشاورین این مجموعه و کسب مشاوره رایگان نسبت به خرید محصول درخواستی خود اقدام کنید.

سوالات متداول 

1_ منظور از انواع کابل کواکسیال چیست؟

نوعی کابل است که می تواند جریان الکتریکی و داده های صوتی تصویری و … را از خود انتقال دهد.

2_ مبحث امپدانس در انواع کابل آنتن به چه چیزی اشاره دارد؟

عبارت امپدانس مقدار مقاومتی است که کابل می تواند از خود در برابر سیگنال های الکتریکی مخرب نشان دهد.

3_ کدام نوع از کابل های کواکسیال از همه پر کاربرد تر اند؟

کابل هایی با پسوند RG. 
۲۰۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

تحویل سریع

پشتیبانی 24 ساعته

ضمانت اصل بودن کالا

تعویض 7روزه

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واردات، تهیه و توزیع انواع کابل و کانکتورهای مخابراتی RF، با بهترین کیفیت از معتبرترین کمپانی های جهان در کمترین زمان و با بهترین قیمت

فروشگاه آر اف با فراهم آوردن مجموعه ای از قطعات الکترونیک و انواع کابل و کانکتور توانسته به مقدار زیادی از نیازهای داخلی پاسخ دهد.
 
 
samandehi